onsdag 15 maj 2013

Milos Öron-

.. resa.
Varning för ett långt å väldigt rörigt inlägg ;)

Det hela började Frdagen den 15 februari. Han fick hög feber å bara skrek.. Jag kände inte igen min lilla kille.....
Tidigare under veckan hade han haft hosta å feber men aldrig varit såhär hysterisk....

Ringde till Sjukan å skulle bli uppringd.... När dom ringde upp så var det Lina som var på andra sidan luren.
Förklarade för henne hur det var å sa även att det hade börjat rinna typ vax ur ena örat...

Fick en tid samma dag för hon misstänkte sprucken trumhinna...
" Ja ha å vad e det då"??
Ingen av de andra 2 har någonsin haft nå problem med öronen , Ingen i vårsläkt öht... så vi var lite lost.

Stefan kom hem å jag for med Milo till läkarn.
Domen: Dubbelsidig öroninflammation med sprucken trumhinna på höger öra.
Vi fick Kåvepenin som skulle ätas i 5 dagar...

4mars Så spricker samma trumhinna igen så det blir ännu ett besök hos läkaren i sorsele
Domen: 
Dubbelsidig öroninflammation med sprucken trumhinna på höger öra.Vi fick då Amimox som skulle ätas 10 dagar

2 April

Jaghåller på att göra oss redo för att fara till Skellefteå..
Plötsligt ser jag nått jag känner igen, det rinner ur Milos öra.

Denna gången så ringer jag barnmottagningen i Skellefteå
Berättarjatt jag e påväg dit å får en tid där.
Vi får då träffabarnläkaren.
Domen:Dubbelsidig öroninflammation å sprucken trumhinna på höger öra.
Fick ännu en ny sort antibiotika
Spectramox som skulle tas i 3 veckor

Dom ringde även till öron/näsa/hals för å rådfråga.
Dom tyckte eftersom att han var såliten så skulle vi operera in rör.
En remiss skickades .....

17 April ringer domfrån Öron/näsa/hals dimper ett brevner med bokad dag föroperationen 15 maj

Torsdagen den 25 April så slutar han med antibiotika dosen. Dagen efter så rinner det ur örat igen....
Så det varbara att fara tillbaka till Läkarn här i Sorsele
Öroninflammation och samma trumhinna som spruckit...
ery-Max var den antibiotikan vi fick nu. Å den skulle intas tills vi skulle få operera....

14 maj

Lämnar vi barnen på dagis kl 12 , jag å Milo sätter oss i bilen å påbörjar resan till umeå ( ca 27 mil)
Milo somnar å sover ända till Vindeln
Sedan sitter han lungt å bara njuter av åkturen.
Vi checkar inpå hotell Björken.
Det ösregnar
Åker ut vid 18 förå hitta nått att äta
KOmmer tillbaka tomhänta
Duschar å matar Milo
Han somnar direkt i sin provicoriska säng
jag DÖ hungrig,men tar mig ingenstans...
Tack å lov för fb och en vän från mitt tidigare innebandy lag STINA.
Hon går alltså ut i spöregnet å "letar"samt lyckashitta ett matställe som fixar mat till mig. Hon går i regnet nån kminnan hon knackar på dörren tillvårat rum....
Alltså sån tacksamhet !! åter igen tack !!
Vi sov gott efterdet :)

15 maj

kl 5 vaknar Milo å jag tänker "NEEEEJ, hur ska jag lyckas hålla dig på bra humör till kl 8 utan mat"
Men som tur är så somnar han om å sover till 6,40
Jag däremot låg vaken å vågade knappt andas...

7,15 så checkar vi ut å går till avdelningen därhan skaopereras.
Vi träffar en massa folk, narkosläkare/läkare/sköterskor m.m..
Milo charmar allaå springeromkring där inne.
Han e sååå glad !

När det ärdaxför narkosen håller jag i han å sköterskan får masken till hans mun.
Då börjar den lilla filuren SkRATTA!
Han skrattar enda tills han somnar ;)

Operationen tar ca 20min å allt går bra.

Hade ställt in mig på att få vänta nån timma på att han ska vakna för det brukar ta ett bra tag speciellt för små barn...
MEN inte för lille Milo, Dom hinner inte ens in i hissen så har han satt sig upp.
Vimmelkantig
å NU e han hungrig
Han blir galen
Tills han får komma till mig å jag ger han mat :)

Vi fick stanna på uppvaket nästan 2 timmar för dom ville han skulle kissa.

Vid 11 så la jag han i vagnen så han skulle få sova lite medans jag köpte mig lite mat :)
Träffadepå en Sorselebo Urban som gjorde mig sällskap.
Lite dåligt man måste ta sig ända till umeå för att umgås ;)

Vid 12 så gick jag ut till bilen å lyfte över Milo i barnstolen han tittar på mig tvärt sedan så somnar han om.
Vaknar gör han inte förrän vi parkerar hemma på gården :)

Nu hoppas ag denna öronresa får vara slut, attöronen läker å att infektionerna håller sig BORTA !!

Nu har alla spänningar släppt å jag e helt slut både fysiskt å psykiskt....



milos provisoriska säng :)

milos dropp och fina plåster :)

nybadad innan natten på hotell :)

Glad morron :)

hittade en stooor docka att brotta ner ;)

Hela familjen samlad igen <3

Glad att få mat när vi kommit hem :)
Detta kom fina Stina med för min skull :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar