söndag 17 februari 2013

En Händelserik ....

.. vecka lämnar vi nu bakom oss, men först ska jag försöka sammanfatta den. Så förbered er på ett låååångt inlägg ;)

Måndag: Var en lugn hemmadag, men bus lek och hemma pyssel.
Påkvällen blev det simmning med Fanny. Vi har som kommit in i det dära nu å känns bara bttre å bättre för varje gång :)

Melvin somnade mitt i leken...

alla mina 4 <3

Milo tyckte inte Melvin skulle sova....

glad kille :)

fotboll spelas det mkt här hemma å då e alla med :)

Tisdag: Fettisdag även kallad.
Jag gick å lämnade barnen på dagis, sedan blev det hem å baka.
När jag var färdig ringde Linda och bjöd oss på middag, skööönt !
Så jag å barnen gick dit efter jag hämtat dom.
Vi stannade där tills klockan var efter 18 å gissa om det var trötta barn som däckade i säng...
Jag hade gärna kastat mig i soffan men tvingade mig upp på löpbandet.....

Fanny kikade förbi där i slutet då vi hade lite mys för att alla barn var trötta ;)

Mina hemmagjorda semlor ;)

Vem behöver gåstol eller gåvagn? storasysters docksäng duger gott å väl :d

trött liten suris påväg till linda och hjalmar

efterrätt :)

mumsigt med tandkräm ;)

Milo och stefan busade på lunchen :)

söttrollet

lagar mat

nej inga pussar pappa !!!

hmm var ska jagå busa nu då ;)

Onsdag:
Dagen började i mörker, strömmen försvann just för 4 å inte nog med det telefonerna funkade inte heller. Snacka om att man e beroende av tekniken...
Sefan for iväg på jobbet, jag å barnen försökte hålla värmen här hemma. Vid 9 gick vi till dagis. Där hade alla samlats på en avdelning å hade mys, varmt hade dom oxå.
JAg och MIlo skulle egenltigen på cafeet för å luncha med lite mammor och bebisar. Men utan ström skulle det bli lite svårt....
Träffade dock fanny och Josse som lämnade sina barn på dagis sammtidigt så vi bestämmde att vi skulle träffas hos Fanny. Roligare å sitta i mörkret/kylan med nån annan än helt själv :D

Sagt å gk´jort, gick hem å packade lite sallad å div saker man kunde äta utan att behöva elen :)
När vi kom dit så hade Även Linda anslutit.
Strömmen kom åter vid 10 å eftersom att telefonerna inte funkade så skyndade vi oss in via de trådlösa nätverket så vi kunde eddela de andra mammorna vart vi höll hus så dom kunde komma dit :)

Jennie och Sara ko å gjorde oss sällskap.
Vi lyckades ro ihop en riktigt god kycklingsallad med lite ihopplockade ingedienser :)

Vi stannade där till 13,30 då de var dax å hämta de stora barnen. Då fick vi sällskap av Josse,Ella,Andre och Mia samt Jennie, William och Alexander. Så det blev en hel del bus :)

Kvällen avslutades med 30 min löpband och 30 mins kettelbell. Gissa om jag var död ;)

Melvin å William sitter å mumsar lite majskrokar

bus

Nova och William verkar ha kul :D

Jennie oh Alexander som gjorde sin premiär vändning från rygg till mage på vårt köksbord ;)

ella och Nova in action ;)

Melvin skulle spela fotboll

nova visar grabbarna korten inne på hennes rum

sedan berättar hon säkert nått intressant verkar det som ;)

Andre kör skoter på väggen ;)

alla barnen på samma bild ;)

Melvin å Andre snickrade

sedan vaknade Milo oxå å fick vara med :)
Torsdag: Egentligen hade vi planerat att gå på babysången, men då Milo inte velat sova nått under natten å bara var allmänt grinig så stannade vi hemma :)
Städade till å bara mös :)
Var ju även alla hjärtans dag :)
Så vi hade lite mys hela familjen å på kvällen kom Linda hit å tjattrade bort nästan 3 timmar haha tiden går fort när man har roligt :D

trött liten

Mevlin tyckte det var jobbigt gå hem från dagis

men storasyster pucade på han :)

myyys :)
Fredag: Efter att inte ha fått sova mer än 1-2 timmar så kände jag mig helt knäckt. Dessutom så bara skrev Milo och var inte alls nöjd. jag trodde det var tänder eller nått?
Han fick dessuto feber....
Men magkänslan sa mig att det var nått som inte stod rätt till...
Så jag ringde sjukan å fick en läkartid...
Det visadesig att det var en sprucken trumhinna på ena örat å irriterat i andra..inte konstigt han knappt sovit och dessutom bara skrikigt då jag försökt sätta ner han. Stackare.
Men Stefan kom hem från jobbet å vi gjorde det bästa av dagen iaf :)

Träffade dessutom på Sofia som ville jag skulle nämna henne i bloggen :D
Kul å höra att folk läser bloggen som jag inte hade en aning om :)
Jag vet att jag inte är nån stjärna på att formulera mig å att det blir mkt svammel, därför e det extra kul då man får positiv feedback :)


Tur att storasyskonen kunde hålla i Milo medans mamma skulle klä sig innan det blev läkarbesök :)

duktiga älsklingar !
Lördag: Fick vi sovmorron till 7,30 UNDERBART !!
Sedan var det städdning, en tripp ut i det fina vädret, tv mys å massa bus som vanligt :)
Jag å Stefan han desssutom med ett träningspass oxå :)



Idag söndag så har jag Nova och melvin varit på 4 års kalas. Stefan och Milo har sovit+vikit tvätt. Sedan blev det avfrostning av frysen och till middag plankstek.

En väldigt händelserik vecka alltså.. men nu sjukner vi ner i soffan å tar nya tag med förhoppningsvis en friskare å lika spännande vecka :)



Nova hjälper till å ser till så inte vattnet hamnar på golvet...

Mumsig middag :)

hårfönen är ett bra hjälpmedel då man ska smälta is :)

även Melvin hjälpte till :)

Kalas fika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar