fredag 30 november 2012

det närmar sig ....

..jul och ett nytt år !
På Söndag e det första advent så i veckan har jag pyntat till det lite här hemma, är ju så mysigt å speciellt då barnen uppskattar det mysiga oxå :)

I morron e det skyltsöndag så då blir det en tripp till Tomten, så mkt mer action än så e det inte här tyvärr :/ Saknar Julskyltningarna med massa olika stånd med knäck, massa tomtar som gick omkring bland alla människor på stan å julmusiken som spelas överallt....
men men....

Om ca 2 veckor fyller jag år 0 en stor smörgåstårta ska jag göra till mig själv oxå hihi.. den som vill får komma och smaka ;)

Idag har vi varit på Betesvägen å busat hela dagen, Linda bjöd på lunch å god efterätt. Full fart å då vi kom hem vid 17 så var barnen helt slut på, även jag var helt däckad :D

Annars så har vi julbakat lite, myst varit och premiärbadat på badhuset å Milo tyckte det var riktigt kul :)
Mamma och pappa e påväg hem från Usa där dom varit i 2 veckor hos lillebror, han har ju nu gift sig med sin Britta, ååå vad jag önskar jag kunde vara med men men...


Nu ska jag se färdigt X-factor sedan blir det å sova så man orkar baka lussebullar i morron.. ska bli såååå gott !


Ta hand om varran <3

Nova bakar kakor ...

pappa visar hur man gör kolakakor :)

Milo älskar gröt !

Adventsmys i köket :)

De lysande snögubbarna i taket :)

Lite tomtar och ljus, dock skulle jag vilja ha en julkrubba och ett pepparkakshus där oxå... får se vad som händer :)

Nova som aldrig velat ha klänning har nu helt bytt spår, denna fina med tyll skulle hon vilja ha å mamman håller med om att den var fin :)
Älskade lillebror och Britta <3
4 busiga barn :)

"ålning" dock bara Melvin som klarade av det utan kläder på golvet ;)

Köksbus efter lunchvilan

Ännu mera lek å följa John ;)

3 trötta barn där just innan 17 just innan vi skulle hem, då hade vi varit å busat sedan 10,30 :) Inte konstigt man var slut då man väl kommit hem å ätit middag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar