söndag 20 november 2011

Skellefteå !!


Tisdag : på morronen skule jag försöka packa ihop allt vi behövde ha med oss men det är inte så lät med 2 små barn :D Som tur var så fick vi besök av Patrik och Hjalmar då fick dom roa Nova och Melvin lite så jag fick packa ifred ;)

Nova hade packat sin egen väska :)

Patrik ritar med Nova och Hjalmar

Sen läser han bok för alla 3 :)

Grabbarna körde lite bil...
Efter lunch var det dax för oss att inta bilen å påbörja våran resa !

Melvin sov bara 1 timma men sedan var han nöjd å glad :)

solnedgången :)
Då vi kom fram så var det lite handling som behövde göras så vi lämnade Nova med Sassi och Liam. Jag mormor och Melvin for iväg...

Melvin äger kundvagnen ;)

Senare under kvällen kom Britta och Samuel förbi och vi åt allihopa Tacos :)

sassi och Liam busar

lillebror å hans britta :)


Onsdag: Då blev det badhuset med Liam,Sandra,Lina och Molly.. super kul !
( dock fick inte kameran följa med i badet ;))
Senare på kvällen for jag och pappa till Lillebror å britta för å se SAIK få spö :/

Torsdag: jag å barnen for upp till stan vid 9,30 för att göra bort lite ärenden, sen åt vi på krysset ;)
Då vi kom tillbaka så tog vi oss en tripp till lekparken

gungar gungbräda


Ska ta oss en prommis till lekparken :)

Melvin och nova försöker dra upp linbanan

Men det är lite svårt.....
Sen på kvällen kom Lillebror/Britta så såg vi på film, Nova sov hos Sandra och liam. Där fick hon baka bullar :)

Fredag: Idag så var ett besök på anderstorps Öppna Förskola inplanerat. Vi skulle träffa Lina och Molly. Tog med mig Melvin,Nova och Liam :)
Vi hade supertrevligt sjöng,pysslade och lekte i ca 3 timmar,,,,

rutchkanan var väldigt uppskattad :)

liam pysslade !

Melvi lagade mat :)

Molly bus !

Nova lekte oxå iköket :)

Storbarnen klättrade....

Även på väggen...

Lina och Molly
Senare på kvällen körde jag och mamma ut till flygplatsen för att hämta Idas pojkvän Andreas :)

LÖRDAG: Denna dagen var det verkligen fullt upp HEEEELA dagen... först kl 10,00 så var det leos som gällde med Marina och hennes lille Konrad.
lek i bollhavet

Nova försöker balansera

rutchkana... liten.....

Melvin läre sig snabbt vart an ville :)

Liten Konrad i stor rutchkana...

Nova fegade så martina fick åka med henne ;)

Lejonet leo kom ju på besök men Nova blev livrädd...

Här körs det brumbrum å melvin gosar lite med martina

Senare så blev det bestämmt att vi skulle ut å käka middag på Monaco, barnen fick vara hemma med mormor och morfar för att fredagsmysa :)
Mumsigt så goooood mat det var :)
Dessutom så firade Samule och Britta att dom stått ut med varrandra i 7 hela långa år :)

Ida med hennes Norrköping pajk andreas

min dejt för kvällen :)

lillebror möter.....

britta.. då e det på blodigt allvar ;)

i striens hetta så hoppar även sandra in ;)

Ante-Samuel var spännande men samuel gick vinnande ur den striden :D

Sen blev det bowling å jag kom vissst sist ... hmm vet ej vad jag sysslade med.. men men nån annan blev visst glad iaf ;)
Sen att Ante fuskade å tydligen var proffs e ju en annan femma.....
Då det var dax för efterrätt begav vi oss hem till ursviken där det bjöds på Hjortronparfait som "gammo" hade gjort :)
och i vanlig ordning så blev det sällskapsspel !


Samuel tycckte mobilen var rroligare än spelet :D

endel av gänget :)

Sandra koncentrerar sig....

vem vinner?????
Jag och mamma var i samma lag :) vi vann nästan :D
SÖNDAG: var dagen då vi skullle fara hem :/ dock blev det en tripp upp på solbacken för att handla lite först, innan vi sattte oss i bilen för hemfärd... Nova sov 1½ timme av resan.. Melvin var vaken hela tiden......
Började även snöa men vi fick oss hem tillslut :)

Väl hemma hade Stefan städat å gjort potatisgratäng, dessutom var huset fullt av levande ljus... myyysigt !

Barnen fick bada och sedan var det sängen... båda 2 slocknade snabbt i sina sängar......

Nu ska bara jag slockna snart oxå.. såååå trött ! Har varit tidiga mornar å sena kvällar, tur jag haft mor/far som hjälpt mig så jag kunnat ta igen lite sömn då och då !
Synd bara det ska vara så sällan veckorna är så här fyllda av en massa skojj... sen tråkigt att inte Stefan kan vara med så ofa heller... men men ...

Nu får vi se om ni orkat läsa så här lång....... godnatt !

1 kommentar:

  1. Klart jag orkat läsa !!! Sen tog vi faktiskt brons o det är inte fy skam ;) Tack för en underbar vecka ..nu ska jag vila några dagar =D

    SvaraRadera