fredag 25 november 2011

Nova Snackar .....

Nova: Melvin sitt stilla !
Melvin : "springer iväg"
Nova: Hur ska jag kunna leka med dig då du inte lyssnar ?


Nova: jag är fisk!
jag: jasså är du en Fisk?
Nova: Nej jag är FISK !
Jag: Ja jag hörde du är en fisk :)
Nova: Säg efter mig nu... Jag är Jag är.... inte sjuk :)


Nova: Melvin gå till snickerboa
Melvin fortsätter att inte lyssna på sin syster
Nova: ååå grymmade onge, gå till sncikerboa !


Nova: Jag är STOR tjej
Jag: ja du är mammas stora lilla tjej :)
Nova: Nej jag är bara stor !
Jag: Melvin är oxå stor 
Nova: Melvin är en liiiten bebis, jag är så stor att jag får diska :)


Nova: Mamma jag vill ha en ny lillebror, den där (pekar på Melvin) är så gammal nu !


Nova: Är pappa ledig nu?
Jag: jo snart kommmer pappa hem på lunch
Nova: men åå jag inte vill ha lunch vill bara att pappa vara ledig !



Ja det finns hur många olika citat från den där lilla tösen, inte lätt att hålla reda på allt;)

Även Melvin har börjat prata så smått.
Kukli =kuckeliku som tuppen
Buäääää= Bu för att skrämmas
MAMMMMMA
pappa
Vovvov= låter som hunden
Muuuu= låter som kossan
Tata= tacktack
dää= där
bää= låter som fåret


Nu äntligen e det helg, hoppas inte vädret blir så dåligt som dom sagt !

puss på dig lillebror !

gäller att ha tungan rätt i mun ;)

vill klättra !

se då duktig :)

högt upp....

sen springer vi lite hinderbana

melvin han åt mest snö ;)

1 kommentar:

  1. Sötis nötis =) Bra att ha kvar citat från de små. Just den där åldern det börjar komma "smarta" tankar o ord från dem. Ryser när jag ser snön...Vill inte!!

    SvaraRadera