lördag 25 juni 2011

Vi har varit på...

... CIRCUS !
När klockan var 17.20 så körde vi förbi frusplanen där cirkusen stod uppställd. Hade först inte tänkt fara med Nova då jag inte visste om hon skulle orka sitta stilla i 2 timmar.... men hon ville ju så gärna ;) Bara hem och ta med sig börsen så for vi iväg.. vi lämnade grabbarna hemma ;D
Men jag min NÖT tog ju så duktigt med mig kameran.... men glömde MINESKORTET !!! det satt ju i datorn..... så tyvärr fick jag ta bilder med mobilen så dom blev inte så bra :/

dresserade katter :)

cirkus wiktoria

en clown

Nova tycker det är spännande !

Clownen sebastian

Dessa 2 tar enmot en tjej som hoppar å gjorde volter i luften..

en häst :)


Dessa 2 hade en massa saker för sig :)

De här 2 bytte kläder på ca 2 sec...

Såhär kunde ett klädbyte gå till :) ut ur konfettin steg hon med ny skepnad :)

Stora kameler...

i pausen fick barnen rida :)

de fick även rida på de små ponnysarna :)

Kul att se en kamel in real life :)

Nova hittade ett vattenfall :)

Ett farligt trick som inkluderade 4 st armborst ett huvud och en ballong....

när det var ca 30 min kvar melv nova lite pömsig :)

massa små söta hästar :)


En trampettdansös :) eller som Nova sa: Hon gunga högt upp men vågar inte hoppa...

Här får Sofia en ballonghund som clownen Sebastian snabbt knyter ihop :)
Vart riktigt lyckat och Nova var så duktig hela tiden !
Även jag hade riktigt kul !

Men fatta denna cirkus har uppträtt på ett nytt ställe varje kväll sedan i början av juni.. å då är det inga korta resor dom gjort 15-20 mil/dag samt ställa upp tält å allt.... fy vad jobbigt.. inte konstigt att det kostar mkt pengar :)

1 kommentar:

  1. Ja det var verkligen en trevlig kväll!!!! Men cirkuslivet, ja det vill jag nog inte leva.... Vid 21.30 var vi på väg hem, då hade de packat ihop tältet och var på väg till Malå. Sen sova och imorgon upp med tältet och köra samma show igen. Slitigt.... Men duktiga är dom!!!

    SvaraRadera