söndag 15 maj 2011

Helgen är snart slut.....

.. den går alltid för fort !
I fredags hade jag och barnen städdag.. vi körde bort lite sopor samt tvättade och skurade :) melvin hade fortfarande lite feber men försökte hålla modet uppe iaf... fast han sov knappt nåttt under hela dagen :/
När klockan var fyra så gick vi ut på "pappajackt" Nova älskar att "spinka" då pappa ska komma hem :)
vart är pappa??

Melvin låg i vagnen och spanade :)

cheels
Sen kom Svärmor och Ingemar hit, dom hade med sig en cykel som dom hade "stulit" då den stått utanför Ingemars syster i 4 år, superfin mormorscykel som man bara behövde byta däck på :)
Så Lördag... då skulle stefan jobba hela dagen och jag hade ju lovat barnen att jag skulle cykla med dom ut å titta på när pappa jobbade, sagt och gjort. Melvin somnade direkt cykelt började rulla både på dit och hemvägen trotts att han haft sovit 1 ½ timma tidigare :D

Mina 2 sötnosar hade vika paus i cykelvagnen

Nova kollar vad det är dom håller på med :)

Nova fick åka truck  !! men traktorn vågade hon inte klappa ;)
Nova hade full rulle igår, först var hon ute och hoppade studsmatta med Ingemar, sen så lekte hon kurragömma med Åsa, Även Melvin var på ett strålande humör igår... behövdes efter den tunga veckan han har haft....
Åsa tog en massa fina bilder, är så kul när man har en bra kamera !
hoppar !

melvin fokuserar på det pappa håller i....

en kullerbyttta, Nova fick även sin mamma att göra en :D

Mina 2 hjärtegryn ! Dock fick vi kämpa för denna bilden.. men bra blev den :)

Så här glad blev melvin för att pappa kom hem från jobbet :)
Nova älskar ju att gå omkring med våran gamla kamera och ta en massa bilder, det är nog svårt för mig då displayen är trasig, men här om dagen så lyckades Nova ta 2 fina  kort på sin mamma :)

fotograf Nova plats soffan motiv Mamma

fotograf Nova, plats frukostbordet motiv mamma


 Igår kväll såg vi ESC ojojoj det gick över förväntan kan jag säga ! Tycker inte ens att det vinnande bidraget var dåligt :D Dock var det lite synd att italien skulle gå om Sverige .... men men mkt bra jobbat Eric Saade !

I natt var det ingen rolig natt för oss, både Nova och melvin kom inte riktigt till ro.... Så idag blir det en lugn och skön dag :)

Nu sover barnen och jag önskar jag kunde göra detsamma.
Ha en fortsatt trevlig söndag och glöm inte att hejja fram Sverige i ishockey VM ikväll ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar