onsdag 27 april 2011

bergodalbana ...

,... så kan man beskriva denna dagen.
Det började med att en febrig och hostig Melvin var helt slö, trött och supergnällig så jag ringde till BVC för att rådfråga dom. Eftersom att han hostat så länge tyckte dom att jag skulle fara till läkarn så han fick kolla så det inte var nått värre än bara en förkylning....
När vi kom till sjukan fick vi veta att det var lång väntetid.... kul... 2 barn och försöka roa dom där jaja det gick fortare än vi trodde att komma in.
Besöket gick oxå bra, nova som är lite rädd för doktorn tyckte att det var spännande och skulle visa hela sitt register då doktorn frågade :)
Till Melvin fick vi Mollipect så vi får se om det hjälper något.....Jag blir tokig på denna hostan !!!

Men jag tror att jag fått min förklaring till febern nu, igår så var jag å kände + tittade i M`s mun inget där.... idag sitter Melvin och "tuggar" på stefan då känner han en liiiiiten TAND.... Nova fick ju feber varjegång en tand skulle  bryta fram. Melvin var tidigare än syrran där ;)

Sen så har jag hunnit med å köpa en "växa" säng till Nova... det blev bara såå bra !
 Vi haräven köpt oss en cykelkärra till bra pris så båda barnen ska få cykla. Nu saknas bara cykel+hjälmar :D

Även fått en trevlig överraskning, och den kom i precis rätt tid :)

åå just ja... måste ju berätta att vi fångade en mus igår... Nej inte ute... den var inne under våran SOFFA ! usch..... hurvens fick jag.. tycker inte om sånt... äckligt !

Nu ska jag bestämma mig om vi ska vara hemma och "kurera" oss från hosta och snuva i morron eller om vi ska på babysång.... tror kanske att en lugn dag är bäst? Fast då klättrar ju Nova på väggarna... svårt val det där :/

Nu har ni fått lite uppdatering ... 

förresten, nån annans barn som får "skavsår" i handflatan och under tårna av att krypa?? Melvin ser ju skinnflådd ut ! Vad gör man ???

2 underbara fosssingar !

Bus med pappa :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar