torsdag 28 april 2011

ännu en dag ....

.. tillända...
och den har varit riktigt bra :)
Kl 9 i morse for vi ut på en prommenad, vi hade siktet inställt på babysång :) 
Då det är ca 5-6 km dit så skulle jag försöka sysselsätta Nova påvägen så vi sjöng och berättade historier, samt förföljde traktorn.. så kul när det verkligen går att prata med henne :)
Väl framme så var vi 3 st tappra som sjöng och hade trevligt.
Efter det for vi på Folkan där vi skulle möta upp Nettan för lite lunch, barnen somnade påväg dit så jag fick äta i lugn och ro. När Nettans lunch var slut så skulle vi stanna och fika, då kom det förbi annnat trevligt folk som man inte träffar så ofta. Väldigt trevligt :)

 Vid 14 så var Melvin så trött så då begav vi oss hemmåt, Nova ville gå själv större delen av vägen och ni som brukar vara ute och gå med en 2 åring vet att det går saaaaakta... men men det gjorde inte så mkt då det var underbart väder ute och vi inte hade bråttom.
Under vägen träffade vi ännu mera trevliga människor :)

När vi "äntligen" kom hem vid 15 så tänkte jag hinna kratta lite + att jag lovat Nova att hon skulle få hoppa i vattenpölen på gården, sagt och gjort. Dock vaknade Melvin så blev inte så jätte mkt krattande.

Nova hjälper mamma :)

Såhär glad är INTE mamma då hon krattar :D


När Stefan kom hem så blev det middag och jag gick ut för att fortsätta snygga till gräsmattan.
efter bara en liten stund så kom Stefan ut och sa att nova hade hög feber 39,7 för attt vara exakt, så jag gick in för att hjälpa till med kvällsbestyren. Barnen fick gröt + lite glass :)
18,30 sov melvin och 19,00 sov Nova. 2 st utslagna barn. 

Då gick jag ut och fyllde alla svart sopsäckar jag hade kvar med löv, än så länge har jag 8 st å då är typ halva gården krattad....... men ojoj vad fint det blir.. och skönt då det är bortgjort !
Nu ska jag bara röjja undan lite inne sen blir det att lägga sig i soffan !!

En kul sak som melvin gjorde idag var att han släppte bordet och stod själv :) var lite svårt att fånga på bild, speciellt då jag har en trasig kamera men gjorde ett försök iaf :)
Ha nu en mysig kväll i morron är det ju FREDAG :))


här står Melvin själv och kollar på fläkten :)

Nova visar Melvin hur man slår av DVDn han bara slår på den hela tiden...

Här släpper han oxå och står ca 10 sec innan han sätter sig ner :) Liten börjar bli stor !

1 kommentar:

  1. Duktig kille =) Du var ju 9 månader när du började traska omkring så han är nog på gång nu. Krya på lilla Nova gull <3

    SvaraRadera